30 januari 2013

Vårkänslor



Det känns som om jag skrivit om vädret varannan dag hittills.... men så här års, eller kanske alltid om jag tänker efter, så har vädret en ganska stor påverkan på mitt liv.  När jag har hela dagen till mitt förfogande så påverkar vädret absolut vad jag ska göra... ut och gå, sitta inne framför brasan och läsa, ut och skotta snö, gödsla rabatterna eller ta in det som kan blåsa bort i hård vind. 
Men nu kommer alltså ytterligare en väderspaning.... idag kunde man förnimma doften och ljuset av VÅR här i Skåne!



 Isen  har släppt sitt grepp om land, all snö är borta och talgoxen sjunger för glatta livet! Jag har gjort årets första inspektion av trädgården, det som gömts i snö etc.... och också börjat planera litet för den första rabattstädningen. Det kommer säkert bakslag, men just nu och här idag njöt jag av våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar