25 januari 2013

Vintertrött

Brrr, det är fortfarande otroligt kallt för att vara i Skåne. Minus  10-15 på natten och 5-10 på dagen. Snön ligger fortfarande kvar och nu har vikens vatten börjat frysa. Det är rätt snyggt ute när solen skiner, jag kanske kan se det som en tavla? Låtsas att jag inte alls är här i kylan, utan bara betraktar snökristallerna som gnistrar i solen, formationerna i isen som bildas av de långsamma svallvågorna, den knallblå himlen och änder och andra sjöfåglar som, utan att frysa om fötterna, står orörliga på istäcket.

Skulle jag kanske lägga in ett foto här på allt det vackra? Nääe! Nu är jag trött på detta som kallas vinter. Trött på allt påbyltande varenda gång man ska gå ut, till och med när man bara ska hämta in posten. Trött på fleece och mössa och tjocka stövlar. Jag vill ha vår och blommor och värme och fågelsång - gärna allt på en gång!

Jaja, jag vet... tålamod är en dygd. Vi har bestämt vårresan till Languedoc och kommer säkert att få både vår och värme när vi kommer till lilla huset i C i slutet av februari.
Fram till dess så tröstar jag mig med några fina bilder på vad jag hoppas få se när vi kommer dit.

Mimosa i Berlou


 
Som små troll med rufsigt grönt hår
Underbar blom längs vår morgonrunda
 
Favorit nr 1 - Judasträdet. Tyvärr blommar det nog inte förrän i  april


2 kommentarer:

  1. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv:)
    Hoppas också kunna åka ner några dagar i slutet av februari men har inte bestämt ännu!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kommer iväg, man behöver ett break så här års.

    SvaraRadera