05 januari 2013

Mitt första blogginlägg

Denna blogg kommer att innehålla
mycket om Frankrike, mitt favoritresmål nr 1
mycket om Languedoc, där vi sedan 10 år har ett litet hus i en gammal vinby
en hel del om Skåne, en fantastisk del av Sverige att bo i
en hel del om vår trevliga trädgård, där vi lägger många tankar och timmar
rätt mycket om min familj, särskilt mina barnbarn
samt något av det jag sysslar med om jag får tid över, möbelrenoveringar och annat hantverk.

Idag har solen lyst på oss, underbart efter allt regnande. Det blir extra vackert vid solnedgången!

2 kommentarer:

  1. Tänkte att jag skulle börja skriva här då jag ramlat in på din blogg via murvielbloggen. Nu ska jag läsa ikapp alla inlägg till dags dato. Är själv en bloggare som bor i skåne men detta år ska vi uppfylla vår dröm och flytta ner till Frankrike och Langedoc. Vi ska sälja hus och hitta nytt hus därnere. Därför är det så intressant att läsa om andra som redan finns där nere.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, jag avundas dig! Inte för att du ska plöja mina inlägg ;) utan för att ni har allt detta härliga med ett andra hemland och nytt hus med allt vad det innebär framför er. Varmt lycka till! Hoppas vi håller kontakt framöver, iaf via våra bloggar.

      Radera