21 maj 2015

Dags för utställning

Ni som följer min blogg, kommer kanske ihåg att jag köpt ett par stolar och pallar för "renovering", läs annars om detta här. Nu när de har blivit vidgjorda så visas de upp i en fin liten lokal här i staden. Jag och mina tjejkompisar i Kreatöserna gillar detta med renovera, förbättra och förnya och periodvis får vi möjlighet att visa upp våra stolar och pallar. Denna gång gör vi det tillsammans med en keramiker och en konstnär som målar härliga tavlor med sten, sand och hav från vår fina kust.
 Rokokostolen har målats korpsvart
och tyget är i grovt linne.
Pallen har målats fuchsiaröd och den har fått ett
franskt tyg som hyllar trädgårdsarbete. 
 Lilla rutiga skinnpallen har blivit en modern zebra
Så här såg stolarna ut från början
Så av de fyra nedgångna, slitna och litet tråkiga möblerna har det blivit tre ganska trevliga och användbara möbler igen. Teakstolen fick inte vara med för sitsen var irreparabel. Istället dök det upp litet gamla solstolar som jag har målat om och med några stuvar från tygförrådet så blev de som nya.
 Minisolstolar att ta till stranden, passar både vuxna och barn.
Så till mitt favoritpyssel - lavendelkuddarna med lavendel från Provence och snäckor från Medelhavet. Jag har nu gjort dessa i fyra år, det har säkert blivit ett hundratal och de är fortfarande lika roliga att göra och fortfarande populära hos köparna. De är jättebra som en present till den som har allt - lavendel kan man aldrig få för mycket av.....





12 kommentarer:

  1. SNyggt, jag gillade solstolarna bäst! // SP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo de är populära och visst vill man gärna använda en solstol??

      Radera
  2. Så fint, så fint - och så roligt att fixa till möbler och annat och återbruka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo det är en kul kombo att försöka göra något fint av det som andra inte vill ha.

      Radera
  3. Vad duktig du är! Imponerad!
    Fina lavendelpåsar också. Jag gör också lavendelpåsar med lavendel från min walesiska trädgård.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det var snällt! Jag har också lavendel i den svenska trädgården, men den blir rätt annorlunda jämfört med den franska...

      Radera
  4. Lavendel är alltid lavendel!

    SvaraRadera
  5. Vi har en snygg lavendelpåse i badrummet - men den är nog inte från din produktion.

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Tack, det är roligt och då är det enkelt att hitta tid och lust att ta sig an ett objekt.

      Radera