06 december 2019

När barnbarnet önskar sig en soffa...

Den äldste fyller 14. Otroligt i sig, med tanke på att vi andra inte har blivit ett dugg äldre...

På hans önskelista står "förvandling av mitt rum". Detta innebär bland annat att den slitna emmasoffan, som jag köpt för 50 kr på en auktion och klätt om för ca 15 år sedan, skulle upp ur källaren och få nytt tyg. Kul men inte så roligt när det ska gå relativt fort. Det blir på bekostnad av själva hantverket. Men tyget fanns i mitt skåp och han är jättenöjd. Kanske att den behöver kläs om efter några år igen. Då ska jag inte ha tidsnöd och göra jobbet ordentligare.... Nu hinner jag också sy några kuddar till honom.







4 kommentarer:

  1. Rena underverket skulle jag vilja säga. Den är ju kanonfin! Grabben måste vara stolt över mor-eller- farmor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst verkar det som trolleri, men det är faktiskt enklare än man tror. Man måste bara våga. Trevlig helg!

      Radera
  2. Så fint jobb med soffan, så duktig du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Alltid kul att höra att man jobbat bra ;)

      Radera