15 mars 2015

Litet Languedoc genom linsen

Våren är den vackraste årstiden.  Att fotografera är roligt och kameran används flitigt.  Jag har inga anspråk på att bli en skicklig fotograf utan vill mer dela med mig av allt härligt som fastnar på min näthinna. Motiven här i Languedoc är många. Här finns vackra växter, långa underbara  vyer, skabbiga hus som gör sig bra på foto (de är inte riktigt lika vackra i verkligheten och på nära håll) och en och annan knasighet som vi aldrig skulle stöta på i Sverige. Här litet ögongodis....

Ett av mina favorithus med eget apelsinträd - detta 
finns i Roquebrun
Här finns stora variationer i växtligheten, cederträd,
cypress, mandel och oliv - alla längs vår favoritrunda
Skön kontrast mellan det gamla fjolårsbruna 
torkade gräset och de nya fräscha och krispiga 
mandelblommorna
Vår favoritdal, senare på säsongen blommar 
körsbärsträden i nedre delen av dalen
Flera nyanser av brunt
Ekologisk vinordling kan innebära bökande grisar i vingården
Ett vinfält kan se ut nänstan hur som helst - ibland som en fruktodling


2 kommentarer:

  1. Nu längtar jag så mycket efter våren i Languedoc. Hur länge stannar ni?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade det inte varit för den svenska vårens ankomst så vore vi kvar..
      .

      Radera