03 januari 2014

Tack för 2013 och välkommen 2014

Ja då är det ett år sedan jag startade denna blogg. Det enda jag visste just då var att jag tyckte det skulle bli roligt att skriva för skrivandets skull, att äntligen få skriva en dagbok som kan läsas av andra, att ge släkt och vänner litet mer av min vardag och att kanske också nå ut till en och annan okänd medmänniska som vill veta hur det kan vara att äga hus i Frankrike. 
Men så överraskad jag har blivit över antalet besökare! Det är inte alls i paritet med en del bloggar jag följer - men klart fler än jag trodde från början. Jag gissade att mina huvudsakliga läsare skulle bli mannen i mitt liv, väninnan i Stockholm, sönerna och kanske någon frankrikekompis - men jag kan nu konstatera att antalet besökare har varit långt fler än jag kunnat föreställa mig. Stort tack för att ni hänger kvar, det är mycket inspirerande!
Det har blivit fler foton på bloggen än jag hade planerat från början. Men när jag skriver om natur, trädgård, gamla hus och resor - ja då är det trevligt med foton som dokumenterar och förklarar och inspirerar.
Så jag fortsätter väl då på den inslagna banan... och önskar mina läsare ett fantastiskt bra 2014!


3 kommentarer:

  1. Bonne Année och ett riktigt bra år önskar jag dig och de dina.

    Vi får hoppas att detta blir ett bra Frankrike-år och att vi får njuta av vårt gemensamma intresse!

    Själva ska vi ta vårt nya hus i besittning och börja med att inreda och möblera upp det. IKEA i Montpellier ligger bra till som huvudleverantör eftersom huset står helt tomt på allt i princip.

    God Fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din hälsning! Så spännande det låter med nya huset! Jag blir litet avis - det var en så härlig känsla när lilla huset i C blev beboeligt. Flyttar ni in snart eller? Vi planerar en tur neråt för att möta januariljuset som lär ska vara fantastiskt där nere. Så klart är alla månader där nere fantastiska.....eller hur?

      Radera
  2. Jag har hört att december är en mycket trevlig månad i södra Frankrike. Januari har säkert också trevliga inslag. Själva har vi fullt upp med flytt i Sverige, jobb, mm som gör att vi kanske först i slutet av februari eller i mars kan räkna med att ta vårt hus i besittning. Men vi har i alla fall nåt spännande att se fram emot... Detta ger oss anledning att spana in flygtider för Ryanair också. Men i mars hoppas jag att dom är på gång igen från Skavsta. Jag uppdaterar och ni är välkomna att titta förbi om ni är nere då eller senare.

    SvaraRadera