14 december 2017

"Så mycket bättre"

Till er som av olika anledningar har valt bort eller missat "Så mycket bättre" på TV4 vill jag bara tipsa att börja titta. Vi har så många otroligt duktiga musiker här i Sverige och när de framför varandras låtar på sitt egna sätt så uppstår ljuv musik i flera bemärkelser.
Jag missade första säsongen som sändes 2010 men sedan dess sitter både jag och mannen i mitt liv bänkade framför vår tv. Genom åren har jag bland annat upptäckt Magnus Carlson, Miriam Bryant, Tomas Andersson Wij och Uno Svenningsson, musiker jag knappt visste de fanns om jag inte hade fått en relation till dem via programmet.
I varje program deltar sju olika musiker, flera för mig helt okända, några jag känner till men inte lyssnar på och så ett par folkkära artister t ex Lena Ph, Tomas Ledin, Lill-Babs, Magnus Uggla, Jill Johnsson. Niclas Strömstedt, Carola och Sven-Bertil Taube. Folkkära musiker vars musik man kan utan och innan - men vad händer när Magnus Uggla får fatt i en låt av Olle Ljungström och skriver om den? Jo det blir den personliga och minnesvärda "Jag och min far".
Kika in här och lyssna på när Uno Svenningsson sjunger Moneybrothers You'll be sorry" som han har översatt till "Du kommer ångra det här" 
eller när Magnus Carlson framför sin version av Jill Johnsons "Kärleken är".
eller när Jill Johnsson gör sin engelska version av Tommys Nilssons "Öppna din dörr". Fin musik, maffig tolkning och personligt!
Denna säsongen är ett program kvar, det sänds på lördag 16 december och kallas för "Återträffen". Då visas godbitarna från höstens tidigare sända program. Missa inte!

1 kommentar:

  1. Tittar tyvärr väldigt lite på svensk TV, svårt att få in här.
    Vill önska dej en God Jul! Nadolig Llawen!

    SvaraRadera